Szanowni Państwo!
Uprzejmie informujemy, że z dniem 25 września 2024 roku obowiązują przepisy ustawy
o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku.
W związku z powyższym nasza spółka wprowadziła zasady wynikające z obowiązujących przepisów prawa tj.: wdrożenie procedury zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Ponadto, udostępniła kanały zgłoszeń wewnętrznych.
Jeżeli posiadają Państwo informacje, że doszło do naruszenia prawa wynikającego z ustawy
o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku, fakt ten można zgłosić do naszej spółki za pośrednictwem poniższych kanałów zgłoszeń, tj.:
- portalu znajdujący się pod linkiem: https://app.sygnanet.pl/lenalighting/pl;
- korespondencji listowej skierowanej do inspektora ds. obsługi nieprawidłowości
z dopiskiem „Zgłoszenie sygnalisty – nie otwierać” adresowanej na adres: Lena Lighting S.A. z siedzibą przy ul. Kórnickiej 52, 63-000 Środa Wielkopolska.
Wskazane kanały gwarantują zachowanie poufności przekazanych informacji. Dane osobowe zgłaszających będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Jeśli chcecie Państwo skorzystać z ochrony sygnalisty, muszą zostać spełnione poniższe przesłanki:
- jest Pani/Pan osobą fizyczną;
- zgłoszenie dotyczy naruszenia prawa, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów;
- informację o naruszeniu prawa uzyskano w kontekście związanym z pracą, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów.
Ważne!
Osoba zgłaszająca powinna mieć na uwadze, że może ponieść określone konsekwencje prawne w sytuacji nieprawdziwego i bezpodstawnego zgłoszenia, tj. jeżeli świadomie i celowo dokonuje zgłoszenia naruszenia prawa, które w rzeczywistości nie miało miejsca (art. 57 ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku).