Oświetlenie sklepowe
W jaki sposób zwiększyć sprzedaż za pomocą oświetlenia sklepowego LED?
Oświetlenie sklepowe odgrywa dużą rolę w aranżacji wnętrza. Wchodząc do sklepu czy marketu klient nieświadomie stymulowany jest wieloma wizualnymi bodźcami. Na wybory konsumenckie wpływa m.in. odpowiednio dobrane oświetlenie sklepu, które poprzez barwę, moc czy kąt świecenia kreuje atmosferę miejsca i subtelnie promuje konkretne produkty. Visual merchandising jest zatem ważnym elementem skutecznej sprzedaży i pomaga budować dobry wizerunek marki. Światło odgrywa bowiem kluczową rolę w postrzeganiu przez nas rzeczywistości. Jak zatem dobrać oświetlenie, aby najlepiej wyeksponować dostępny asortyment?
Oświetlenie na magazyn sklepowy
Oświetlenie na parking sklepowy
Oświetlenie sklepowe – jak działa światło?
Światło ma ogromny wpływ na zdrowie i samopoczucie człowieka. Odgrywa również dużą rolę w kreowaniu atmosfery, wprowadzając do wnętrza harmonię czy pobudzając do działania. Źle dobrane oświetlenie może też jednak negatywnie wpływać na odbiorcę – przytłaczać, drażnić, a nawet demotywować. Biorąc pod uwagę wszystkie te aspekty, przestrzeń handlowa jest bardzo specyficznym miejscem, ponieważ pełni wiele różnych funkcji i tak samo jest z jej oświetleniem. Z jednej strony ma ono precyzyjnie oświetlać całą powierzchnię sklepu, z drugiej zwracać uwagę klienta na konkretny produkt.
Dobrze zaprojektowane oświetlenie sklepów ma jednocześnie zrelaksować potencjalnego konsumenta i sprawić, że będzie się czuć komfortowo, ale także w odpowiednim miejscu dać mu impuls i wpłynąć na jego decyzje zakupowe. Światło ma wpływ nie tylko na budowanie nastroju, ale nadaje przedmiotom szyku, pewnej dramaturgii w ich prezentacji i umiejętnie prowadzi klienta przez sklep. Z tych też powodów w sklepach i marketach stosuje się różnorodne źródła światła, które stanowią oświetlenie główne, akcentujące i dekoracyjne.
Oświetlenie do sklepu – rodzaje
Do promocji konkretnego produktu najlepiej wybrać dobre oświetlenie akcentujące. Ma ono za zadanie precyzyjnie doświetlić towar, uwypuklić jego walory estetyczne i przyciągnąć wzrok klienta. W tym celu warto zdecydować się na lampy do sklepów takie jak projektory punktowe o atrakcyjnym, nowoczesnym wzornictwie – np. Expo Adjust od Lena Lighting. Oprawa zaprojektowana została z myślą o nowoczesnych wnętrzach komercyjnych, w których ważne jest podkreślanie elementów wyposażenia, ekspozycji oraz budowanie atmosfery przestrzeni poprzez światło.
Wysoki współczynnik oddawania barw Ra>90 pozwoli na wierne odwzorowanie kolorów, a możliwość podłączenia do inteligentnego systemu sterowania oświetleniem da szerokie możliwości stworzenia reprezentacyjnego, wręcz scenicznego charakteru wnętrza. W takim oświetleniu eksponowane towary będą wyglądały bardzo atrakcyjnie, co może mieć duży wpływ na decyzje zakupowe odwiedzających.
Oświetlenie do sklepów dekoracyjne ma za zadanie kreować określoną stylistykę wnętrza. Przy wykorzystaniu akcentów świetlnych oraz wiedzy o wpływie światła na człowieka można zmienić postrzeganie przestrzeni handlowych i eksponowanych artykułów. Służyć temu mogą nie tylko parametry oprawy, ale także jej design. Subtelna, minimalistyczna konstrukcja lampy Expo Adjust mieści w swojej kompaktowej formie elementy najnowszej technologii. Oprócz wysokich parametrów technicznych wyróżnia się loftowym wykończeniem w postaci siatki maskującej i opływowej formy.
Równie ważne jest oświetlenie ogólne, ułatwiające klientowi orientację i funkcjonowanie na sali sprzedaży, tak aby z łatwością mógł dostrzec interesujące go ciągi komunikacyjne oraz regały czy wieszaki. Expo Adjust, montowany przy pomocy systemu szynoprzewodów, sprawdza się również jako główne źródło oświetlenia. Można go swobodnie przesuwać i obracać, wybierając kierunek padania światła. Wersja ZOOM z regulacją kąta rozsyłu strumienia światła w zakresie 22-55⁰ dodatkowo zwiększa możliwości aranżacyjne, co jest bardzo wygodne w przypadku zmiany wystroju czy konieczności oświetlenia nowej ekspozycji.
Oświetlenie LED sklepów – oszczędność i ekologia
Na powierzchniach handlowych zużycie światła jest bardzo duże. Wpływa na to okres pracy lamp oraz wielkość powierzchni, na których funkcjonują. W celu zminimalizowania kosztów eksploatacyjnych oraz rachunków za prąd warto zainwestować w oświetlenie LED do sklepów. Charakteryzuje się ona wysoką trwałością oraz żywotnością, co niweluje konieczność wymiany czy konserwacji sprzętu i ogranicza również negatywny wpływ na środowisko naturalne. Skuteczność świetlna Expo Adjust wynosi aż 138 lm/W, co może znacznie zmniejszyć rachunki za energię elektryczną oraz zwiększyć czas użytkowania opraw. Oświetlenie LED sklepów to korzystny wybór nie tylko ze względu na niższe koszty eksploatacji, ale również aspekty związane z ekologią.
Jako producent oświetlenia Lena Lighting oferuje m.in. profesjonalne oświetlenie sklepów, oświetlenie obiektów handlowych oraz oprawy oświetleniowe. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!
Nasze realizacje oświetlenia sklepowego
Piekarnia - Cukiernia "Natura" w Poznaniu
-
Natura 1
-
Natura 2
-
Natura 3
-
Natura 4
-
Natura 5
-
Natura 6
Sklep Intermarche w Piekarach Śląskich
-
Intermarche 1
-
Inter Marche 002
-
Inter Marche 004
-
Intermarche 6
-
Intermarche 8
-
Intermarche 9
Galeria Grodova w Grodzisku Mazowieckim
-
Grodova 1
-
Grodova 2
-
Grodova 5
Le Premier w Pradze
-
Le Premier
-
Le Premier 2
-
Le Premier 3
Galeria A2 w Komornikach
-
Lena Lighting Galeria A 2 1
-
Galeria A2
-
Lena Lighting Galeria A 2 6 Jpg
Galeria MM w Poznaniu
-
DSC 3221
-
Galeria MM
-
Galeria MM
W jaki sposób zwiększyć sprzedaż za pomocą oświetlenia sklepowego LED?
Wchodząc do sklepu czy marketu klient nieświadomie stymulowany jest wieloma wizualnymi bodźcami. Na wybory konsumenckie wpływa m.in. odpowiednio dobrane oświetlenie, które poprzez barwę, moc czy kąt świecenia kreuje atmosferę miejsca i subtelnie promuje konkretne produkty. Visual merchandising jest zatem ważnym elementem skutecznej sprzedaży i pomaga budować dobry wizerunek marki. Światło odgrywa bowiem kluczową rolę w postrzeganiu przez nas rzeczywistości. Jak zatem dobrać oświetlenie, aby najlepiej wyeksponować dostępny asortyment?
Światło ma ogromny wpływ na zdrowie i samopoczucie człowieka. Odgrywa również kluczową rolę w kreowaniu atmosfery, wprowadzając do wnętrza harmonię czy pobudzając do działania. Źle dobrane oświetlenie może też jednak negatywnie wpływać na odbiorcę – przytłaczać, drażnić, a nawet demotywować. Biorąc pod uwagę wszystkie te aspekty, przestrzeń handlowa jest bardzo specyficznym miejscem, ponieważ pełni wiele różnych funkcji i tak samo jest z jej oświetleniem. Z jednej strony ma ono precyzyjnie oświetlać całą powierzchnię sklepu, z drugiej zwracać uwagę klienta na konkretny produkt.
Dobrze zaprojektowane oświetlenie ma jednocześnie zrelaksować potencjalnego konsumenta i sprawić, że będzie się czuć komfortowo, ale także w odpowiednim miejscu dać mu impuls i wpłynąć na jego decyzje zakupowe. Światło ma wpływ nie tylko na budowanie nastroju, ale nadaje przedmiotom szyku, pewnej dramaturgii w ich prezentacji i umiejętnie prowadzi klienta przez sklep. Z tych też powodów w sklepach i marketach stosuje się różnorodne źródła światła, które stanowią oświetlenie główne, akcentujące i dekoracyjne.
Do promocji konkretnego produktu najlepiej wybrać dobre oświetlenie akcentujące. Ma ono za zadanie precyzyjnie doświetlić towar, uwypuklić jego walory estetyczne i przyciągnąć wzrok klienta. W tym celu warto zdecydować się na projektory punktowe o atrakcyjnym, nowoczesnym wzornictwie – np. Expo Adjust od Lena Lighting. Oprawa zaprojektowana została z myślą o nowoczesnych wnętrzach komercyjnych, w których ważne jest podkreślanie elementów wyposażenia, ekspozycji oraz budowanie atmosfery przestrzeni poprzez światło.
Wysoki współczynnik oddawania barw Ra>90 pozwoli na wierne odwzorowanie kolorów, a możliwość podłączenia do inteligentnego systemu sterowania oświetleniem da szerokie możliwości stworzenia reprezentacyjnego, wręcz scenicznego charakteru wnętrza. W takim oświetleniu eksponowane towary będą wyglądały bardzo atrakcyjnie, co może mieć duży wpływ na decyzje zakupowe odwiedzających.
Oświetlenie dekoracyjne ma za zadanie kreować określoną stylistykę wnętrza. Przy wykorzystaniu akcentów świetlnych oraz wiedzy o wpływie światła na człowieka można zmienić postrzeganie przestrzeni handlowych i eksponowanych artykułów. Służyć temu mogą nie tylko parametry oprawy, ale także jej design. Subtelna, minimalistyczna konstrukcja lampy Expo Adjust mieści w swojej kompaktowej formie elementy najnowszej technologii. Oprócz wysokich parametrów technicznych wyróżnia się loftowym wykończeniem w postaci siatki maskującej i opływowej formy.
Równie ważne jest oświetlenie ogólne, ułatwiające klientowi orientację i funkcjonowanie na sali sprzedaży, tak aby z łatwością mógł dostrzec interesujące go ciągi komunikacyjne oraz regały czy wieszaki. Expo Adjust, montowany przy pomocy systemu szynoprzewodów, sprawdza się również jako główne źródło światła. Można go swobodnie przesuwać i obracać, wybierając kierunek padania światła. Wersja ZOOM z regulacją kąta rozsyłu strumienia światła w zakresie 22-55⁰ dodatkowo zwiększa możliwości aranżacyjne, co jest bardzo wygodne w przypadku zmiany wystroju czy konieczności oświetlenia nowej ekspozycji.
Na powierzchniach handlowych zużycie światła jest bardzo duże. Wpływa na to okres pracy lamp oraz wielkość powierzchni, na których funkcjonują. W celu zminimalizowania kosztów eksploatacyjnych oraz rachunków za prąd warto zainwestować w technologię LED. Charakteryzuje się ona wysoką trwałością oraz żywotnością, co niweluje konieczność wymiany czy konserwacji sprzętu i ogranicza również negatywny wpływ na środowisko naturalne. Skuteczność świetlna Expo Adjust wynosi aż 138 lm/W, co może znacznie zmniejszyć rachunki za energię elektryczną oraz zwiększyć czas użytkowania opraw.
Obiektów
handlowych
Pobierz katalog PDF
Jesteś zainteresowany oświetleniem sklepowym? Zapraszamy do kontaktu z nami.
Centrala
Lena Lighting S.A.
ul. Kórnicka 52
63-000 Środa Wielkopolska
Obsługa Klienta
tel. +48 61 28 60 400
e-mail:
Dane rejestrowe
NIP: 786-16-16-166
REGON: 634635800
KRS: 0000224210
Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu
IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał akcyjny: 1.243.752,50 zł w całości wpłacony